Skip to main contentSkip to navigationSkip to search
Logotype

Sweden Buyersclub AB är ett tech-drivet bolag som via den digitala handelsplatsen, buyersclub.se, erbjuder marknadens lägsta priser på hundratusentals produkter från välkända varumärken.

Om oss

Sweden Buyersclub (Nasdaq First North Growth Market: BUY) är en e-handelsplattform där intäkter utöver försäljning genereras från bolagets medlemsklubb var kunder erhåller fri frakt, rabatter och erbjudanden genom att betala en månatlig prenumerationsavgift.

Den innovativa e-handelsplattformen synkroniserar produktdata och lagerstatus direkt med flertalet leverantörer, vilket kraftigt reducerar bolagets behov av att binda kapital i eget lager, en klar fördel gentemot traditionella e-handelsföretag.

Priser optimeras i realtid baserat på önskad marginal samt konkurrenters priser och används sedan av speciellt framtagna algoritmer för budgivning och marknadsföring. Resultatet är förutsägbara och låga anskaffningskostnader.

För en månadsavgift på 89 kr kan kunder välja medlemskapet ’Buyersclub Plus’, som inkluderar fri frakt, generösa produktrabatter, lägsta pris-garanti och unika medlemserbjudanden.

Viktiga händelser

2015

Bolaget grundas i Stockholm den 8 juni.

2016

Webbplatsen buyersclub.se BETA-lanseras inför julhandeln.

2017

Vår breda lansering sker i september 2017, vilket markerar starten på vår tillväxtresa.

2019

Vi når 3 MSEK i medlemsintäkter och erbjuder nu 40 000 produkter.

2020

Bolaget lanserar konceptet “boxar” och omsätter 17,5 MSEK, varav 6 MSEK i medlemsintäkter.

2021

En framgångsrik pre-IPO i april ger oss 16.1 MSEK i nettolikvid. Vid årets utgång når vi över 10 MSEK i medlemsintäkter och en total omsättning om 30 MSEK.

2022

Bolaget noterades på Nasdaq First North den 20 juni 2022. Produktutbudet utökats till att nu omfatta cirka 300 000 produkter.

Medlemsavgiften höjs från 69 kr/månad till 89 kr/månad och nettoomsättningen ökar med nästan 50% och landar på 42,3 MSEK.

2023

Vi implementerar ett egenutvecklat system som optimerar val­et av speditörer baserat på emballagets storlek, med målet att spara kostnader inom frakt och hantering.

Medlemmar erbjuds lägsta pris-garanti på över 100 000 produkter.

Under 2023 omsatte bolaget 52 MSEK, varav 17 MSEK utgjordes av medlemsintäkter.

2024

Vi lanserar vår första nischade storefront, Bookhero.se – en onlinebokhandel med över 60 000 titlar, som nyttjar företagets befintliga infrastruktur.

Det första kvartalet 2024 blev det första EBITDA-lönsamma kvartalet för bolaget, en milstolpe som återspeglar företagets fokus på lönsam tillväxt.

Finansiell utveckling och prognos: Nettoomsättning, medlemsintäkter och EBITDA 2019-2024

Bildförklaring: Stapeln för 2024 baseras på tillväxten i Q1 2024 och förutsätter samma omsättningstillväxt samt resultat för resten av året.

52,6 MSEK

Nettoomsättning
(2023)

17 MSEK

Årlig återkommande intäkt (2023)

52,2%

Genomsnittlig årlig tillväxttakt (2019-2024)

- Givet att tillväxttakten i Q1 2024 fortlöper under resterande del av året.