Om Buyersclub
Buyersclub är en e-handelsplattform som erbjuder en fantastisk köpupplevelse på ett gigantiskt produktutbud, till extremt konkurrenskraftiga priser. Återkommande kunder väljer Buyersclub Plus (89 kr/månad) och får då bland annat medlemspriser samt fri frakt på sina köp.
Vi skapar lojalitet och trogna kunder
Buyersclubs högteknologiska plattform kan kombinera upplevelsen hos en nischad e-handel med eget lager och det gränslösa utbudet hos marknadsplatser, samtidigt som automatiska flöden och smarta bulkinköp möjliggör i många fall oslagbara priser.
Problemet med e-handeln idag är att återförsäljare behöver köpa kunder om och om igen. Vinnarna långsiktigt är de som kan skapa lojalitet och trogna kunder. Buyersclub har idag tiotusentals prenumeranter som tillsammans gav medlemsintäkter på över 10 MSEK under 2021.
Återkommande kunder väljer att uppgraderar till “Buyersclub Plus” som kostar 89 kr/månad. Detta medlemskap ger flera mervärden, däribland medlemspriser och fri frakt på alla köp.
Idag har bolaget tiotusentals prenumeranter som ger stora förutsägbara medlemsintäkter, en kraftfull plattform och en tydlig plan för fortsatt expansion. Emissionen som ska genomföras blir den sista bolaget gör innan organisk tillväxt tar vid och resan mot att bli nordens största medlemsbaserade e-handel sätter fart.”
Vision
Bolagets vision är att bli Nordens största medlemsklubb för e-handel och det självklara förstahandsvalet för alla som handlar på nätet.
Mission
Buyersclub ska tillhandahålla en e-handelsplattform i världsklass med ett stort och varierat produktutbud, låga priser och en ypperlig kundtjänst. Med medlemskapet Buyersclub Plus belönar Bolaget lojalitet med värdeerbjudanden som ämnar överträffa kundens förväntningar.
Finansiella mål
1. Att uppnå en omsättning 300 MSEK år 2025, varav medlemsavgifter utgör cirka 50 MSEK
2. Att uppnå en rörelsemarginal om 15 procent år 2025.

Historik
2015: Bolaget grundas den 8 juni 2015
2016: Bolaget BETA-lanserar webbplatsen buyersclub.se i december 2016
2017: Bolaget flyttar till nya lokaler på Gärdet i Stockholm och lanserar brett i september 2017
2018: Bolaget flyttar till nya lokaler igen, i Frihamnen och når 1,7 MSEK i medlemsintäkter
2019: Bolaget når 3 MSEK i medlemsintäkter under kalenderåret, samt ett produktutbud om
40 000 produkter
2020: Bolaget lanserar sina egna “boxar” och når 6 MSEK i medlemsintäkter
2021: Bolaget flyttar in i nya lokaler i Slakthusområdet i mars 2021
2021: Bolaget genomför en pre-IPO i april, vilken förser Bolaget med en nettolikvid om 16.1 MSEK
2021: Bolaget når i december över 10 MSEK i medlemsintäkter för helåret 2021
2021: Bolaget uppnår en omsättning om 30 MSEK vid årets slut